Velmi stručný úvod do sociálních sítí pro majitele webů

28. 3. 2017

Často uvažují provozovatelé firemních webů o propojení se sociálními sítěmi. Nejčastěji jde o Facebook a Twitter. O co vlastně jde, k čemu to může být dobré a co k tomu potřebujete? To se pokusím nastínit v následujícím textu.

Facebook a Twitter jsou sociální sítě, které pracují na obdobném principu - uživatelé vkládají na síť příspěvky, které se zobrazují dalším uživatelům sítě podle určitých pravidel.
 
Co to znamená?

Základním požadavkem je tedy mít zajímavý a pokud možno originální obsah, který budete uživatelům předkládat.


Jak na to?
Pro marketingové účely je potřeba použít tzv. stránky - tedy nikoliv osobní účty uživatelů, ale stránky reprezentující firmu či společnost.
Viz např. 

Tyto stránky spravují oprávněné osoby, které mají na sociální síti běžný osobní účet a publikují příspěvky jménem společnosti. Těchto správců může být i více. Existují také speciální programy, které umožňují řídit publikování (na více stránek z jednoho místa, rozložit publikování v čase apod.).

Kolik za to budu platit?
Obě sociální sítě umožňují publikovat obsah a sdílet je se svými fanoušky, kteří jej mohou šířit dále mezi své "přátele". Toto základní šíření je zdarma a jeho účinnost stoupá úměrně s tím kolik má stránka "fanoušků" (tedy uživatelů, kteří ji sledují a přihlásili se k odběru) a jak zajímavý obsah na sítě vkládáte.

Druhým způsobem šíření je placená inzerce, která umožňuje oslovit i ty uživatele sociální sítě, kteří dosud nejsou fanoušky vaší stránky. Inzerce může mít různou podobu (propagace stránky, jednotlivých příspěvků atd.) a můžete si definovat skupiny, které chcete oslovit (regionálně, podle zájmů, věku apod.).

Základní rozdíl mezi Facebookem a Twitterem:
Facebook - můžete publikovat libovolně dlouhé textové i multimediální zprávy, vkládat videa, fotografie, vytvářet události, nabízet zboží či služby, vytvářet uzavřené skupiny uživatelů a pod.
Twitter - můžete publikovat pouze zprávy dlouhé max. 140 znaků doplněné o obrázek nebo video.
 
Jak provázat firemní web a sociální sítě?
S webovými stránkami lze sociální sítě propojit obojím směrem:

Ze sociálních sítí na váš web - odkazy v příspěvcích, odkazem u informací o účtu.
Z vašeho webu na sociální sítě - infoboxy zobrazující aktuální příspěvky na vašich stránkách na soc. sítích nebo počty fanoušků apod., tlačítka pro sdílení obsahu.

Souhrn využití Facebooku pro marketing a tipy pro práci najdete např. zde:
Podobný souhrn pro Twitter:

Pro funkční a užitečnou marketingovou podporu je tedy důležité vytvářet a publikovat pravidelně obsah, který budou považovat uživatelé sociální sítě za natolik zajímavý, aby je přiměl:
a) přihlásit se k odběru novinek z vašeho účtu,
b) sdílet obsah dalším uživatelům,
c) kliknout na odkaz v příspěvku a navštívit váš web.

Kolik práce mne čeká?
Technicky je zřízení stránky na sociální síti jednorázová záležitost na cca hodinu práce (založeni, nastavení, vložení profilových informací apod.).
Další práce je pak vytváření samotného obsahu - tedy obdobně jako jakákoliv jiná redakční práce. Můžete tomu věnovat hodinu týdně nebo zaměstnat někoho na full-time. Záleží na tom, kolik informací chcete vypouštět do světa. Jako rozumné minimum pro firemní komunikaci považuji cca 2-4 hodiny týdně (kontrola statistik, sběr informací co publikovat, příprava podkladů, vkládání, naplánování publikace, kontrola, odpovědi na reakce, případně správa reklamních kampaní).
 
Na závěr...
Firemní stránka na sociálních sítích, která "nežije" je v podstatě k ničemu - asi jako inzerát v rok starých novinách.

Štítky: Tipy a triky

© 2024 i-servis.cz  |  tel: +420 776 661 580  |  info@i-servis.cz   |  mapa stránek